Innovatie in accountancy: van vakinhoudelijk goed werk naar efficiënte processen

Als eigenaar van een accountantskantoor wil je blije medewerkers, tevreden klanten en efficiënt werken. Tegelijkertijd wil je innoveren én kosten besparen, zodat je kunt groeien en concurrerend blijft. Dat zijn nogal wat uitdagingen. In dit blog zoomen we in op deze uitdagingen en vertellen we hoe innovatie kan bijdragen aan het optimaliseren van de accountancywerkzaamheden.

De basis: vakwerk

Het leveren van vakinhoudelijk goed werk is de basis voor elk accountantskantoor. Er mogen geen fouten gemaakt worden en de klanttevredenheid moet hoog zijn. Als je dat tiptop in orde hebt, dan kun je gaan kijken naar het optimaliseren van kantoorprocessen.

Reproduceerbaar succes

Bij het optimaliseren van kantoorprocessen gaat het er vooral om dat een proces of succes reproduceerbaar is. Heb je een systeem ontwikkeld met genoeg automatische checks om fouten op te vangen? Zijn er vaste workflows, waar ook de klant deel van uitmaakt? Daarbij hoort ook het kunnen volgen van trajecten en het leren van trajecten – ook qua voortgang en budget – zodat je deze kennis en ervaring kunt toepassen op nieuwe klanten om succes te herhalen.

Geautomatiseerde systemen

Logischerwijs gaat het optimaliseren van kantoorprocessen hand in hand met de inzet van technologie. Geautomatiseerde processen zorgen voor een hogere productiviteit en meer inzicht in het proces. Amazon is hier een goed voorbeeld van, waarbij het lerend vermogen van het systeem ervoor zorgt dat producten bijna sneller worden geleverd dan de klant erom kan vragen. Dankzij datagestuurde inzichten en algoritmen optimaliseert Amazon voortdurend haar prijs- en voorraadbeheerstrategieën. Natuurlijk is jouw accountancykantoor geen Amazon, maar ook jij kunt efficiënter werken en kosten besparen door je processen – verder – te digitaliseren. Zo hou je je medewerkers gemotiveerd en je klanten tevreden.

Meer weten?

Ben jij op zoek naar een volwassen cloudoplossing voor capaciteitsplanning, urenregistratie, facturatie en projectvoortgang voor zakelijke dienstverleners? Kijk dan eens naar de mogelijkheden van Milestones. Met onze oplossing helpen wij accountantskantoren bij het optimaliseren van kantoorprocessen en het inzetten van geautomatiseerde systemen, zodat je efficiënter kunt werken en kosten kunt besparen. Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag!

Tags: Algemeen en accountancy
Gratis proberen  De beste oplossing voor het plannen, schrijven en factureren van uren.

Blijf op de hoogte

Volg Milestones

Niet overtuigd of niet het juiste moment? Wij publiceren regelmatig inspirerende blogs over efficiënter plannen, uren registreren en factureren. Laat je e-mailadres achter en je krijgt twee keer per maand een mailtje van ons!

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy

Qics is nu Fortes

Hoewel onze naam is veranderd, blijft onze toewijding aan het leveren van hoogwaardige software en diensten voor accountancy-, consultancy- en SaaS-providers onverminderd sterk.

Ontdek meer Fortes-oplossingen, ontworpen om uw organisatie te versterken:

Kies de juiste projecten
  • Strategisch Portfolio Management
  • Project Portfolio Management (PPM)
  • Enterprise Agile planning (SAFe)
  • Planning resourcecapaciteit
  • Enterprise dashboards en rapportage
  • Integraties met Jira, Azure DevOps en de belangrijkste ERP en HRM oplossingen
Voer projecten juist uit
  • Portfolio overzicht en fase model
  • Projectplanning en uitvoering met Microsoft 365 en AI
  • Resource management
  • Flexibel gebruik van (eigen) project modellen
  • Dynamische statusrapportage en documentsjablonen
  • Tijdregistratie en budgettering
Maak je projecten winstgevend (PSA)
  • Tijdregistratie voor klantprojecten
  • Handmatig en elektronische facturatie van uren en abonnementen
  • Projectplanning en rapportage
  • Klantcontractmanagement
  • Integraties met belangrijkste accounting softwarepakketten en Power BI