Veel gestelde vragen

QicsMilestones is cloudsoftware voor het registreren van uren, het plannen van medewerkers en projecten en het factureren van uren, vaste prijzen, abonnementen, voorschotten en producten. Wij richten ons op dienstverlenende bedrijven.

Het doel is om op een vlotte en efficiënte wijze alle stappen, van het vastleggen van een nieuwe opdracht tot en met facturatie, te kunnen doorlopen. Dit levert minder fouten en een forste tijdbesparing op voor het hele kantoor.

Wanneer je nog geen gebruik maakt van QicsMilestones en je een dienstverlenend bedrijf hebt, is de kans groot dat je forse tijdswinst kunt realiseren bij het factureren. Veel van onze klanten besparen meer dan de helft van de tijd bij het factureren.

Doordat in QicsMilestones de opdracht – in al zijn mogelijke simpelheid of complexiteit - duidelijk wordt vastgelegd en al het werk dat wordt verricht gedetailleerd wordt bijgehouden, is het factureren niet alleen sneller, maar ook een stuk minder foutgevoelig. Daarmee kom je een stuk dichter bij foutloos factureren.

Met QicsMilestones kun je met een muisklik zien wie, wanneer, waarop is ingepland. Je ziet op die manier wie er, wanneer beschikbaar is en wie al vol zit met werk.

QicsMilestones koppelt met alle veelgebruikte software. Denk aan Exact, Twinfield, Yuki, AFAS, etc. Een overzicht van pakketten vind je hier. Staat je pakket er niet bij? Neem dan contact op om te vragen hoe de koppeling gerealiseerd kan worden.

Er zijn verschillende abonnementsvormen, van ‘Lite’ tot ‘Enterprise’. Er geldt een basisabonnementsprijs en een prijs per extra gebruiker. De meeste klanten gebruiken het ‘Business Plus’ abonnement. Dat kost €200,- maand, inclusief 1 gebruiker. Een extra gebruiker kost €10,- per maand. Alle tarieven vind je overigens hier.

Het implementeren van QicsMilestones kost tijd en vergt dus ook een bepaalde investering. De hoogte hiervan is afhankelijk van de complexiteit en de grootte van de organisatie. Wanneer je een offerte of inschatting wenst, neem dan contact met ons op.

Het trainen van medewerkers kan zowel praktisch ingezet worden als ingezet worden om draagvlak te creëren bij de collega’s die de software gaan gebruiken. Hierbij geldt eveneens dat de wensen per organisatie dermate uiteenlopen, dat we hier geen standaardtarieven voor kunnen afgeven. Neem ook hiervoor contact met ons op.

Ja, dat kan. We hebben een demo-account beschikbaar waarin je kunt rondkijken. We raden overigens wel aan om ons ook een demonstratie op maat te laten verzorgen. Hierin laten we zien hoe onze software om gaat met de vraagstukken die gelden voor jouw organisatie.

Je kunt hier een proefaccount of een demo aanvragen.

In de regel moeten wij twee zaken met je plannen; de implementatie en de training. Afhankelijk van de tijd van het jaar kunnen we normaliter binnen een paar weken beginnen. In de laatste maanden van het jaar is het meestal wat drukker waardoor het iets langer kan duren.

Vragen over de planning? Stel ze hier.

QicsMilestones staat bol van de mogelijkheden en daarnaast worden er maandelijks functionaliteiten toegevoegd of bijgewerkt. Wanneer je een specifieke vraag hebt, dan kun je deze het beste aan ons stellen of je kunt een vooraf ingevulde vragenlijst pakketselectie downloaden (RFI). Hierin worden veel functionaliteiten besproken.

Verder is het mogelijk om een demonstratie aan te vragen, waarin jullie specifieke situatie als uitgangspunt kan worden genomen.

Meer dan 250 organisaties, van klein tot groot, gebruiken QicsMilestones. Wilt u in contact komen met deze kantoren? Neem dan contact met ons op.

Ja, onze helpdesk is iedere dag bemand. Wij kunnen ondersteuning leveren in Nederlands en Engels.

Ja. Als er een update is, sturen wij je een e-mail. Dit noemen wij een 'release note'. Deze release notes worden tevens gepubliceerd op deze website onder de noemer 'nieuw in onze software'. Ook zijn de release notes van terug te lezen op onze supportsite: support.qics.nl

Hiernaast organiseren wij regelmatig klantendagen en webinars om de kennis over de software bij onze klanten te vergroten en om nieuwe mogelijkheden onder de aandacht te brengen.

Al je vragen over het gebruik van onze software kun je kwijt op onze supportsite (support.qics.nl). Hier staan antwoorden op de meest voorkomende vragen, maar je kunt ook vragen stellen aan onze supportmedewerkers.

Onze helpdesk is overigens dagelijks tijdens kantooruren bemand, dus wanneer er spoedeisende zaken zijn, dan kunnen we je altijd vlot van dienst zijn.

Ja, op onze supportsite is een uitgebreide handleiding te vinden. De onderwerpen zijn gerubriceerd op functionaliteit en er zijn zowel geschreven handleidingen als videotutorials. https://support.qics.nl/

QicsMilestones staat bekend om een goede service en een betrouwbare infrastructuur met een hoge beschikbaarheid (uptime). Dit valt in onze referenties te lezen. Onze helpdesk is tijdens kantooruren bereikbaar, we hebben een online helpcentrum en daarnaast een organisatie die de techniek 24/7 monitort. Wij hanteren evenwel geen SLA.

Op onze website Qics.nl (https://www.qics.nl/privacy/)hebben wij alle informatie rondom deze onderwerpen verzameld.

De gegevens die je toevoegt aan QicsMilestones, worden opgeslagen in de ‘Azure cloud’. Deze cloud is van Microsoft en de gegevens worden in een datacentrum in Amsterdam (regio West-Europa) opgeslagen.

Op onze website Qics.nl hebben wij alle informatie rondom deze onderwerpen verzameld.

QicsMilestones is zeer veilig. We hanteren een informatiebeveiligingsbeleid, we hebben een disaster recovery plan, we maken gebruik van geavanceerde back-up technologie, we ondersteunen multi-factor authenticatie en bieden single sign-on op basis van Azure active directory.

Bovendien kunnen er alleen ‘sterke’ wachtwoorden worden gebruikt. Meer informatie over informatiebeveiliging vind je hier: https://www.qics.nl/privacy/

Blijf op de hoogte

Volg QicsMilestones

Wilt u weten waarom wij de beste oplossing voor uw kantoor of bedrijf zijn op gebied van uren & facturatie? Schrijf u nu in:

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy