Urenregistratie, facturatie en planning - QicsMilestones | Een dag uit het leven van Berry, consultant en productspecialistUrenregistratie, facturatie en planning - QicsMilestones | Een dag uit het leven van Berry, consultant en productspecialist

Een dag uit het leven van Berry, consultant en productspecialist

Berry Zwaan is consultant bij Qics. In die rol houdt hij zich natuurlijk bezig met succesvolle software-implementaties. Maar bestaat het leven van een Qics-consultant alleen uit software-implementaties, of is er meer? Berry neemt je mee.

Elke dag anders

Er is zeker meer dan software-implementatie in het leven van een Qics-consultant. Natuurlijk ben ik wekelijks één of twee dagen met het implementatietraject bij een specifieke klant bezig. Maar ik reserveer ook dagen voor uitzoekwerkzaamheden, als er vragen zijn waar support niet 123 een antwoord op heeft. Die ingewikkeldere vraagstukken, daar leg ik me graag op toe. Daarnaast denk ik mee over de ontwikkeling van ons product. Welke nieuwe functionaliteiten zijn handig om te integreren? En als die functionaliteiten eenmaal klaarstaan voor een nieuwe release, moeten ze natuurlijk goed getest worden. Ik check of alles goed werkt, leg mijn kennis erover vast in documentatie en draag die kennis over aan collega’s. Ik documenteer ook andere processen en schrijf artikelen voor in ons servicecenter. Alles bij elkaar ziet mijn werk er heel divers uit. Dat maakt dat elke dag weer anders is.

Kleine stap naar virtueel contact

Op dit moment werk ik, zoals zo veel mensen, vooral vanuit huis. Na de eerste lockdown ging ik één dag in de week naar kantoor en één dag naar klanten. Nu gaan alle afspraken via Microsoft Teams, klantbezoeken zijn eerder uitzondering dan regel. Ik heb thuis gelukkig goede spullen om mijn werkplek mee in te richten, zoals een goede stoel en een tweede scherm. Ik heb regelmatig contact met mijn manager, Thessa Bouber, en ook met collega’s is er intensief contact via chat of beeldbellen. Gelukkig kenden we elkaar al goed voor de lockdown. Als je weet wat je aan elkaar hebt, is het een kleine stap naar virtueel contact. Met klanten zou ik weleens willen dat het anders was, zeker als we bijeenkomsten hebben met grotere groepen of als we een implementatietraject opstarten. Laatst hadden we een klantbespreking op locatie, met vijf mensen in een grote ruimte, dat waardeer je dan des te meer. Maar gezien de omstandigheden werkt Microsoft Teams prima, als je maar regelmatig een korte pauze inlast. Als je van de ene Teams-meeting de andere inrolt, kun je op een gegeven moment niet meer focussen.

Uitdagend

Wat ik het leukst vind aan mijn baan, is dat ik me met verschillende dingen bezig kan houden. En je hebt te maken met verschillende organisaties, met verschillende mensen binnen die organisaties, en met een verscheidenheid aan technologieën. Ik vind het heel prettig dat Qics als organisatie echt streeft naar kwaliteit, dat is voor mij persoonlijk ook een belangrijke waarde. We zijn als team voortdurend in beweging. Dat is enerzijds weleens lastig, en het is een uitdaging om mijn grenzen juist te stellen, maar het is natuurlijk ook fantastisch om te onderzoeken hoe je steeds beter kunt worden, om niet alleen als organisatie te blijven ontwikkelen, maar ook als persoon. Daar is alle ruimte voor binnen Qics en dat houdt mijn job uitdagend. Ja, ik ben een tevreden mens.

Geïnteresseerd?

Wil je soepel met een goede oplossing voor urenregistratie, facturatie en planning aan de slag? Berry en zijn collega’s staan voor je klaar! Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag op weg.

Blijf op de hoogte

Volg QicsMilestones

Wilt u weten waarom wij de beste oplossing voor uw kantoor of bedrijf zijn op gebied van uren & facturatie? Schrijf u nu in:

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy