Zoek je een beter pakket voor urenregistratie? Gebruik deze vergelijkingstool

Bij elke organisatie veranderen de behoeften zo nu en dan. Een accountantskantoor is daarin geen uitzondering. Zo kan het gebeuren dat je systeem voor urenregistratie en facturatie niet meer past bij je kantoor. In dit blog vertellen we je hoe je een nieuw pakket selecteert.

Klaar voor verandering

Sommige kantoren werken nog met verouderde on-premise urenregistratiesoftware en zijn klaar om over te stappen naar de cloud. Andere kantoren hebben een ander businessmodel waardoor de software niet meer aansluit bij de wensen en behoeften. Een derde zoekt een oplossing die meer inzicht geeft in planning, voortgang en resultaten. Wat de reden ook is, het is tijd voor nieuwe software. Maar heb je eigenlijk wel een helder beeld van wat je precies anders, beter, efficiënter wil hebben? Weet je waar de software aan moet voldoen? Wat is voor jou een echte showstopper en wat voelt meer als een nice-to-have? Om tot een juist besluit te komen, is het belangrijk een goede vergelijkingstool – ofwel een pakketselectievragenlijst – te gebruiken.

Wat zijn de voordelen van zo’n vergelijkingstool?

Het vergelijken van urenregistratiepakketten kost tijd. Vaak wil je het antwoord op tientallen vergelijkingsvragen. Als je een vragenlijst gebruikt, brengt dat vier belangrijke voordelen met zich mee:

1 Het helpt je nadenken over wat je wil

Een vragenlijst dwingt je vooraf na te denken over wat je belangrijk vindt. Welke functionaliteiten heb je absoluut nodig? Welke functionaliteiten staan bovenaan je wensenlijstje en welke zijn leuke extra’s? Door daar vooraf over na te denken, maak je voor jezelf en voor je toekomstige leverancier duidelijk waar je precies naar op zoek bent.

2 Het maakt vergelijken makkelijker

Door dezelfde vragenlijst aan meerdere leveranciers voor te leggen, kun je leveranciers eenvoudiger vergelijken. Als je elke vraag een zekere waardering meegeeft, zie je in één oogopslag welke leveranciers het beste scoren. De bovenste twee of drie kun je uitnodigen voor een demo, de anderen vallen af.

3 Het bespaart tijd

Soms weet een leverancier bij het zien van jouw vragenlijst direct al dat hij of zij daar geen invulling aan kan geven. Dat is jammer, maar kan gebeuren. Het schept in elk geval helderheid, en bespaart jou – en de leverancier – tijd.

4 Het maakt helder wat je wilt zien

Een vragenlijst geeft jou – en je potentiële leverancier – ook heldere input voor een eventuele demonstratie. Het zegt iets over wat jij belangrijk vindt, en wat je dus minimaal te zien wilt krijgen tijdens een demo.

Download onze vergelijkingstool

Het maken van een vragenlijst kost tijd. We helpen je graag een handje. Wij hebben alle vragenlijsten die wij de afgelopen jaren hebben gekregen op een grote digitale hoop gegooid en daar hebben we de belangrijkste thema’s uit gedestilleerd. Op basis daarvan hebben we een basis-vergelijkingstool gecreëerd die jou op weg helpt bij je pakketselectie. Zo krijg je heel veel vergelijksingsvragen in de schoot geworpen en weet je zeker dat je geen belangrijke zaken vergeet. Interesse? Download dan onze vragenlijst pakketselectie!.

Tags: Algemeen Accountancy ICT & Consultancy

Blijf op de hoogte

Volg QicsMilestones

Wilt u weten waarom wij de beste oplossing voor uw kantoor of bedrijf zijn op gebied van uren & facturatie? Schrijf u nu in:

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy