Release 15 januari 2021

In deze release zijn de volgende functionaliteiten nieuw toegevoegd: Factuur lay-out op inactief zetten, Exporteren van vakantie-overzicht en Capaciteitsplanning - weekplanning wordt beter verdeeld over de dagen

Factuur lay-out op inactief zetten

Factuur lay-outs kunnen niet worden verwijderd als ze gebruikt zijn bij facturatie-afspraken of bij facturen. factuur lay-outs die u niet meer gebruikt, kunnen nu op inactief worden gezet zodat ze niet meer zichtbaar zijn op de plaatsen waar u een factuur lay-out kunt koppelen.

mceclip2.png

Exporteren van vakantie-overzicht

Het is nu mogelijk om het vakantie-overzicht te exporteren naar MS Excel.

mceclip3.png

mceclip5.png

Capaciteitsplanning - weekplanning wordt beter verdeeld over de dagen

Bij het aanmaken van een weekplanning, verdeelt het systeem zelf de geplande uren over de beschikbare dagen. Hierbij wordt rekening gehouden met de contract- en normuren van de betreffende medewerker.

In deze versie hebben het verspreiden van een weekplanning over de dagen geoptimaliseerd, conform onderstaand algoritme:

1. Bepaal het aantal te plannen uren (bijvoorbeeld 32)

2. Bepaal de beschikbaarheid voor alle dagen in de geplande week, bijvoorbeeld:

  • Maandag 6 uur
  • Dinsdag 1 uur
  • Woensdag 5 uur

3. Bepaal de totale beschikbaarheid in die week (6+1+5 = 12)

4. Bepaal hoeveel uren er conform de beschikbaarheid in deze week gepland kunnen worden (In dit geval dus maximaal 12 uur)

5. Bepaal de verhouding van de te plannen dagen, in 4 decimalen.

  • Maandag 6/12 = 0,5000
  • Dinsdag 1/12 = 0,8333
  • Woensdag 5/12 = 0,4166

6. Verdeel de weekplanning over de dagen en rond af naar 2 decimalen:

  • Maandag 0,5*12 = 6,00
  • Dinsdag 0,8333 * 12 = 0,9996 = 1,00
  • Woensdag 0,4166*12 = 5,00

Blijf op de hoogte

Volg Milestones

Niet overtuigd of niet het juiste moment? Wij publiceren regelmatig inspirerende blogs over efficiënter plannen, uren registreren en factureren. Laat je e-mailadres achter en je krijgt twee keer per maand een mailtje van ons!

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy

Qics is nu Fortes

Hoewel onze naam is veranderd, blijft onze toewijding aan het leveren van hoogwaardige software en diensten voor accountancy-, consultancy- en SaaS-providers onverminderd sterk.

Ontdek meer Fortes-oplossingen, ontworpen om uw organisatie te versterken:

Kies de juiste projecten
  • Strategisch Portfolio Management
  • Project Portfolio Management (PPM)
  • Enterprise Agile planning (SAFe)
  • Planning resourcecapaciteit
  • Enterprise dashboards en rapportage
  • Integraties met Jira, Azure DevOps en de belangrijkste ERP en HRM oplossingen
Voer projecten juist uit
  • Portfolio overzicht en fase model
  • Projectplanning en uitvoering met Microsoft 365 en AI
  • Resource management
  • Flexibel gebruik van (eigen) project modellen
  • Dynamische statusrapportage en documentsjablonen
  • Tijdregistratie en budgettering
Maak je projecten winstgevend (PSA)
  • Tijdregistratie voor klantprojecten
  • Handmatig en elektronische facturatie van uren en abonnementen
  • Projectplanning en rapportage
  • Klantcontractmanagement
  • Integraties met belangrijkste accounting softwarepakketten en Power BI