Urenregistratie, facturatie en planning - QicsMilestones | Release 17 december 2021Urenregistratie, facturatie en planning - QicsMilestones | Release 17 december 2021

Release 17 december 2021

In deze release zijn de volgende functionaliteiten toegevoegd: Recht om alleen productie van de afdeling te zien, Werken met taken bij uren invoeren, Uren invoeren buiten, de start- en einddatum van de budgetregel en Wijzigingen in de API.

Deze releasenotes zijn ook op video te zien

Recht om alleen productie van de afdeling te zien

Het kan zijn dat je alleen de uren en onkosten mag zien van de mensen die op jouw afdeling werken. Daar hebben we nu een recht voor. Als je dat recht gebruikt, zie je alleen de productie van de personen die aan jouw afdeling zijn gekoppeld.

mceclip0.png

Werken met taken bij uren invoeren

Als je met taken werkt, kun je invoeren van uren nog iets makkelijker maken. Bij het invoeren van de uren, zie je bovenin het scherm een kalendertje. Als je daarop klikt en je selecteert een of meerdere taken, dan kun je een aantal handelingen verrichten:

mceclip1.png

1. De eerste is de taak openen. Je kunt dan de details van de taak aanpassen.

2. Met de tweede optie kun je in één keer je taken in je weekstaat zetten.

3. Met de derde optie kun je taken als gereed markeren

Uren invoeren buiten de start- en einddatum van de budgetregel

Op een budgetregel kun je een start- en eindatum vastleggen. Er is nu een mogelijkheid ingebouwd waarmee je kunt afdwingen dat er alleen binnen deze periode (dus tussen de start- en einddatum van de budgetregel) uren kunnen/onkosten kunnen worden geboekt.

mceclip0.png

Indien je uren buiten de periode boekt, ontstaat er een validatiefout. Afhankelijk van de instelling 'Bewaar ongeldige invoer met de status 'Concept'', kunnen deze urenboekingen wel (als concept) of niet worden bewaard.

mceclip1.png

Wijzigingen in de API

* De enititeit 'Categorie' is nu beschikbaar via de API, voor zowel klanten als projecten.

mceclip2.png

* Aan de entiteit 'OverviewInvoiceLine' zijn twee eigenschappen toegevoegd:

  • CustomerName
  • CustomerCode

* Bij de entiteit 'Customer' wordt nu de defaultwaarde van de e-mail template ingevuld.

Wanneer je via de API een nieuwe klant aanmaakt, wordt nu standaard de e-mail template van het bedrijf gekoppeld. DIt is consistent met de werking van het aanmaken van klanten in de applicatie zelf.

Blijf op de hoogte

Volg QicsMilestones

Wilt u weten waarom wij de beste oplossing voor uw kantoor of bedrijf zijn op gebied van uren & facturatie? Schrijf u nu in:

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy