Release 17 november 2023

In deze release zijn de volgende functionaliteiten nieuw toegevoegd: De startpagina is vernieuwd met meer structuur, het is nog makkelijker inloggen met SSO en er is een nieuwe kolom toegevoegd: resterend budget voor uren én onkosten.

Let op: onder aan dit artikel staan belangrijke wijzingen m.b.t. de API, voor wie zelf koppelt met Milestones. Deze wijzigingen gaan niet over de standaard koppeling met de financiële administratie, maar gaan over eigen maatwerk.

Vernieuwde startpagina met meer structuur

Tegels of zogenaamde weergaven op de startpagina zijn nuttig om een overzicht te krijgen van bepaalde stamgegevens, om een workflow te creëren of om controle-tegels aan te maken. Als gevolg van de vele mogelijke toepassingen, hebben sommige gebruikers een flink aantal tegels op de startpagina.

Met de introductie van tabbladen is het mogelijk gemaakt om de weergaven te categoriseren. Klik op het plusje om een tabblad toe te voegen:

Kies een naam en klik op OK om de tab op te slaan:

Ben je niet tevreden over de tab, klik dan met de rechtermuisknop op de naam en kies Hernoem of Verwijderen:

Om tegels toe te voegen aan een tab, klik met de rechtermuisknop op een tegel en kies Verplaats:

En kies naar welke tab je de tegel wilt verplaatsen:

Zodra de tegel is verplaatst, zie je in de nieuwe tab een teller met een som van alle onderliggende rijen in een tegel:

Je kunt dus tegels eenvoudig van de ene tab naar de andere tab verplaatsen.

Bij de rechten en rollen is deze aanpassing ook doorgevoerd. Bij een rol op de tab Weergaven staat nu een extra kolom Groep, zodat duidelijk is op welke tab de weergaven staan die doorgezet zijn naar de bewuste rol.

Met SSO nog makkelijker inloggen

Wanneer je al bent ingelogd met je account op AD of Google en Milestones opent, wordt nog steeds een aanmeldingsformulier weergegeven waar je ofwel je gebruikersnaam en wachtwoord moest invullen, of op een van de SSO-aanmeldingsknoppen moest klikken.

Je kunt nu rechtstreeks inloggen op Milestones, zonder het aanmeldingsformulier te gebruiken. Voeg de parameter "enforcesso" toe aan de url van Milestones, zoals hieronder:

https://Milestones.qics.nl/html?enforcesso=ad
https://Milestones.qics.nl/html?enforcesso=google

Na het openen van deze link, als de gebruiker al is ingelogd op AD of Google, wordt het aanmeldingsformulier niet weergegeven en wordt de gebruiker direct naar Milestones geleid.

Nieuwe kolom resterend budget voor uren én onkosten

Zowel in het scherm Facturatievoortgang als in het Budgettenscherm zijn twee nieuwe kolommen toegevoegd om nog sneller te kunnen zien hoe het project ervoor staat:

  • Budget u & o (bedrag)
  • Resterend u & o (bedrag

U & o staat hier natuurlijk voor uren en onkosten. Kortom het budgetbedrag van de uren en de onkosten bij elkaar opgeteld.

API

Daarnaast zijn er een flink aantal verbeteringen doorgevoerd aan de performance van de API op verschillende niveaus:

  • Communicatie API en Milestones is aangepast
  • HTTP headers parsing is aangepast

Blijf op de hoogte

Volg Milestones

Niet overtuigd of niet het juiste moment? Wij publiceren regelmatig inspirerende blogs over efficiënter plannen, uren registreren en factureren. Laat je e-mailadres achter en je krijgt twee keer per maand een mailtje van ons!

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy

Qics is nu Fortes

Hoewel onze naam is veranderd, blijft onze toewijding aan het leveren van hoogwaardige software en diensten voor accountancy-, consultancy- en SaaS-providers onverminderd sterk.

Ontdek meer Fortes-oplossingen, ontworpen om uw organisatie te versterken:

Kies de juiste projecten
  • Strategisch Portfolio Management
  • Project Portfolio Management (PPM)
  • Enterprise Agile planning (SAFe)
  • Planning resourcecapaciteit
  • Enterprise dashboards en rapportage
  • Integraties met Jira, Azure DevOps en de belangrijkste ERP en HRM oplossingen
Voer projecten juist uit
  • Portfolio overzicht en fase model
  • Projectplanning en uitvoering met Microsoft 365 en AI
  • Resource management
  • Flexibel gebruik van (eigen) project modellen
  • Dynamische statusrapportage en documentsjablonen
  • Tijdregistratie en budgettering
Maak je projecten winstgevend (PSA)
  • Tijdregistratie voor klantprojecten
  • Handmatig en elektronische facturatie van uren en abonnementen
  • Projectplanning en rapportage
  • Klantcontractmanagement
  • Integraties met belangrijkste accounting softwarepakketten en Power BI