Release 19 november 2021
In deze release zijn de volgende functionaliteiten toegevoegd: Projecten, taken en planningen kopieren, Inzicht voortgang taak tijdens uren schrijven, Voorvullen medewerker bij resource planning, BTW code in bulk aanpassen, Voorvullen werkrooster, Extra variabele bij termijnbedragen, Extra variabelen bij e-mail template.
Deze release notes zijn ook op video te zien: https://youtu.be/lSTVvj1vFSQ
1. Projecten, taken en planningen kopieren 00:23
We zijn heel blij met deze functionaliteit, hiermee wordt het plannen een stuk makkelijker!
Vanaf deze release kun je bij het kopieren van projecten ook aangeven dat niet alleen de budgetregels, maar ook de taken en de planningen van het project moeten worden gekopieerd.
Hoe gaat dat in zijn werk? Stel dat je dit jaar een project hebt, met een startdatum van 1 januari 2021. Op dit project zijn taken en planningen aangemaakt. Het jaar erop moet je voor de klant dezelfde werkzaamheden uitvoeren, maar voor een nieuw boekjaar/project. Je kunt dan het project van 2021 kopieren naar 2022. Er wordt dan gekeken naar het verschil tussen de startdatum van het 2021 project en planningen in 2021. Dit verschil wordt meegenomen in het nieuwe project. Dus als je een taak 10 weken na de startdatum hebt gepland in het oorspronkelijke project, wordt er ook een taak gepland op 10 weken na de startdatum van het nieuwe project. Je kunt dit uiteraard ook gebruiken bij het aanmaken van een nieuw project op basis van een template project. Je template project bevat dan al de taken en de planningen (bv 1 weeek na startdatum taak 1, iedere maandag taak 2 enz). Na het kopieren van het project hoef je alleen nog maar de juiste resources toe te kennen en het project is ingepland.
Hierdoor zul je veel sneller kunnen plannen en kun je dus ook de planningen van jaar 1 meenemen naar jaar 2.
2. Inzicht voortgang taak tijdens uren schrijven 01:24
bij het invoeren van uren tonen we de relevante informatie over de betreffende taak, zodat de medewerker die taak uitvoert direct zijn taak kan bijwerken.
3. Voorvullen medewerker bij resource planning 01:33
Bij het maken van een resource planning zie je een groepering van de medewerker, met daaronder de planningen. Als je op de kopregel rechtsklikt en je maakt een planning aan, dan wordt de naam van die medewerker direct voor je ingevuld. Dat was voorheen niet zo.
4. BTW code in bulk aanpassen 01:52
Op een factuur regel kun je meerdere regels tegelijk selecteren en dan kiezen voor 'openen'. Daar kun je velden wijzigen, waarbij de wijzigingen direct doorgevoerd worden op alle regels die geselecteerd zijn. Dat kunnen we nu ook doen voor de btw code. Je kunt dus nu in één keer de btw-code van alle regels op je factuur wijzigen.
5. Voorvullen werkrooster 02:13
Als je nieuwe medewerker aanmaakt, beginnen we niet met een leeg werkrooster, maar maken we standaard een 40 uur s' werkrooster aan. Uiteraad kun je dit rooster daarna zelf aanpassen.
6. Extra variabele bij termijnbedragen 02:27
Bij het aanmaken van termijnbedragen hebben we een variabele toegevoegd, genaamd %MONTHNAME%.
Deze variabele geeft de lang omschrijving van de maand weer, dus 'januari' of 'februari'. Voorheen hadden we alleen de variabele %MONTH%, die gaf dan 02 of 03 weer voor de maanden. Met %MONTHNAME% kunnen we nu dus de complete maandomschrijving generen
7. Extra variabelen bij e-mail template 02:47
Ook hebben we nieuwe variabelen bij de e-mail templates:
Deze kun je dus gebruiken in de begeleidende e-mail die je met je facturen meezendt.