Release 20 oktober 2023

In deze release zijn de volgende functionaliteiten nieuw toegevoegd: Je schuift planningstaken eenvoudig weken of dagen door. Je kunt het scherm Capaciteitsplanning op beschikbaarheid sorteren. Je kunt de productieregels vanuit het scherm Facturatie-voortgang wijzigen en de artikelcode wordt automatisch gevuld in de planningstaak.

Schuif planningstaken eenvoudig weken of dagen door

Met handige functies willen we het onderhouden van de planning zo efficiënt mogelijk maken. De verbeterde functie 'Schuif de taak door' gaat daar zeker bij helpen. Selecteer de regels die je door wilt schuiven en klik met de rechtermuisknop op de regels:

De functie biedt de mogelijkheid om geselecteerde taken van meerdere medewerkers en / of projecten, tegelijkertijd te verplaatsen. Hierdoor worden het aantal handelingen om de planning aan te passen beperkt en typefoutjes voorkomen.

Sorteer het scherm Capaciteitsplanning op beschikbaarheid

Weten waar medewerkers zijn gepland, maar vooral ook inzicht in beschikbare ruimte. Dat is wat je snel wilt kunnen zien als je naar de capaciteitsplanning kijkt. De nieuw toegevoegde sortering op beschikbaarheid helpt je nog beter om de medewerkers met de meeste beschikbaarheid gemakkelijk in beeld te krijgen. De instelling om de sortering toe te passen, vind je via het tandwieltje rechtsboven in het scherm. Vervolgens selecteer je onder in de pop-up bij 'Sorteer groepen op' de gewenst sortering:

Selecteer je bijvoorbeeld 'Beschikbaarheid (oplopend)', dan ziet het scherm er als volgt uit:

Wijzig productieregels vanuit het scherm Facturatie-voortgang

Het scherm Facturatie-voortgang biedt veel overzicht en doorzoom-mogelijkheden naar details. Ook kunnen in het scherm allerlei functies worden opgestart, zoals het aanmaken van facturen en het goedkeuren van uren. Zoom je door naar de uren details (bijvoorbeeld via de kolom Uren (bedrag)):

dan is er nu de mogelijkheid bijgekomen om de productieregels te openen:

en direct aan te passen:

Overzicht, inzicht in details en direct ingrijpen gaat zo in één moeite door.

Artikelcode wordt automatisch gevuld in de planningstaak

Tijdens het aanmaken van een planningstaak moet een Project en (afhankelijk van de systeeminstellingen moet of mag) een budget worden geselecteerd. Wordt het budget geselecteerd en is er op het budget slechts één artikel beschikbaar, dan wordt dit artikel vanaf deze release automatisch gevuld:

Dit scheelt een handeling tijdens het aanmaken van de planningstaak en vereenvoudigt het urenschrijven op basis van de planningstaken.

Blijf op de hoogte

Volg Milestones

Niet overtuigd of niet het juiste moment? Wij publiceren regelmatig inspirerende blogs over efficiënter plannen, uren registreren en factureren. Laat je e-mailadres achter en je krijgt twee keer per maand een mailtje van ons!

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy

Qics is nu Fortes

Hoewel onze naam is veranderd, blijft onze toewijding aan het leveren van hoogwaardige software en diensten voor accountancy-, consultancy- en SaaS-providers onverminderd sterk.

Ontdek meer Fortes-oplossingen, ontworpen om uw organisatie te versterken:

Kies de juiste projecten
  • Strategisch Portfolio Management
  • Project Portfolio Management (PPM)
  • Enterprise Agile planning (SAFe)
  • Planning resourcecapaciteit
  • Enterprise dashboards en rapportage
  • Integraties met Jira, Azure DevOps en de belangrijkste ERP en HRM oplossingen
Voer projecten juist uit
  • Portfolio overzicht en fase model
  • Projectplanning en uitvoering met Microsoft 365 en AI
  • Resource management
  • Flexibel gebruik van (eigen) project modellen
  • Dynamische statusrapportage en documentsjablonen
  • Tijdregistratie en budgettering
Maak je projecten winstgevend (PSA)
  • Tijdregistratie voor klantprojecten
  • Handmatig en elektronische facturatie van uren en abonnementen
  • Projectplanning en rapportage
  • Klantcontractmanagement
  • Integraties met belangrijkste accounting softwarepakketten en Power BI