Klantinterview Administratiekantoor Polet – Alblasserdam

ref-polet-slider-1

Ik ben een groot voorstander van automatisering en als directeur/eigenaar van dit kantoor ligt bij mij de rol om hier voortrekker in te zijn.

De digitale ontsluiting van gegevens en digitaal communiceren, is steeds belangrijker aan het worden. Wij wilden hier met ons kantoor ook echt in verder. Ons toenmalige pakket Unit4 leek deze visie niet echt te delen en bood onvoldoende mogelijkheden.

Op advies van Fiscount

We zijn toen in de markt gaan kijken en kwamen uit bij MijnKantoor die onder andere een mooie chatfunctie met klanten bood. Een klein nadeel bij dit pakket is de urenregistratie. Wij hebben toen ons licht opgestoken bij Fiscount. Fiscount adviseerde ons te kijken naar Milestones. Dat sprak ons aan.

Ingelopen achterstand

Helaas heb ik een tijdje terug door persoonlijke omstandigheden een achterstand met declareren opgelopen. Ongeveer tegelijkertijd waren we bezig met de implementatie van Milestones. Omdat ik al achterliep, was dat al met al best pittig. De implementatie zelf duurde slechts anderhalve dag, mede door de goede ondersteuning in het voortraject.

Zo kijk je kritisch naar je huidige werkwijze. Hoe gaat het proces eruit zien en wat moet er precies op de factuur komen te staan? Gelukkig bleek na enige tijd dat het uren schrijven en het factureren beter en sneller ging dan in ons toenmalige pakket, waardoor ik de achterstand makkelijker kon inlopen.

Het enige waar ik soms naar verlang, is om met een druk op de knop data te kunnen exporteren naar Excel. Ik weet dat er wel Power BI mogelijkheden zijn in het pakket, maar daar moet ik me nog eens in gaan verdiepen.

De beste keuze

Achteraf blijkt dat kiezen voor een combinatie van pakketten, inclusief Milestones, de beste keuze is geweest. Daarbij gebruiken we overigens Exact Online als financieel pakket. Als geheel werkt het voor ons uitstekend.

Heel tevreden mens

Nu ben ik heel tevreden. Doordat je makkelijk projecten kunt aanmaken en daar uren op kunt schrijven, is alles heel goed bij te houden. Fortes heeft ons ook geholpen met wat maatwerkondersteuning en aanpassingen omdat wij vrij ver gaan in declaratiecodes. Die kunnen we nu ook goed invoeren.

Als ik de software een cijfer mocht geven en ik vergelijk het met onze oude software, dan is dat zeker een 9+.

Dhr. Joop Polet - Administratiekantoor Polet – Alblasserdam

Over Administratiekantoor Polet

Bij Polet gelooft men dat de Nederlandse ondernemer het beste verdient. Ook op het gebied van administratie. Al meer dan 25 jaar helpen zij organisaties met het verkrijgen van grip op hun financiële situatie en het verzilveren van strategische kansen. Met aantoonbare expertise, gespecialiseerde dienstverlening en innovatieve oplossingen zorgen ze er voor dat ondernemers op administratief en fiscaal vlak volledig worden ontzorgd. Meer informatie: www.administratiekantoorpolet.nl

  • 16-02-2021
Gratis proberen  De beste oplossing voor het plannen, schrijven en factureren van uren.

Blijf op de hoogte

Volg Milestones

Niet overtuigd of niet het juiste moment? Wij publiceren regelmatig inspirerende blogs over efficiënter plannen, uren registreren en factureren. Laat je e-mailadres achter en je krijgt twee keer per maand een mailtje van ons!

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy

Qics is nu Fortes

Hoewel onze naam is veranderd, blijft onze toewijding aan het leveren van hoogwaardige software en diensten voor accountancy-, consultancy- en SaaS-providers onverminderd sterk.

Ontdek meer Fortes-oplossingen, ontworpen om uw organisatie te versterken:

Kies de juiste projecten
  • Strategisch Portfolio Management
  • Project Portfolio Management (PPM)
  • Enterprise Agile planning (SAFe)
  • Planning resourcecapaciteit
  • Enterprise dashboards en rapportage
  • Integraties met Jira, Azure DevOps en de belangrijkste ERP en HRM oplossingen
Voer projecten juist uit
  • Portfolio overzicht en fase model
  • Projectplanning en uitvoering met Microsoft 365 en AI
  • Resource management
  • Flexibel gebruik van (eigen) project modellen
  • Dynamische statusrapportage en documentsjablonen
  • Tijdregistratie en budgettering
Maak je projecten winstgevend (PSA)
  • Tijdregistratie voor klantprojecten
  • Handmatig en elektronische facturatie van uren en abonnementen
  • Projectplanning en rapportage
  • Klantcontractmanagement
  • Integraties met belangrijkste accounting softwarepakketten en Power BI