Klantinterview De Beer Accountants & Belastingadviseurs
Ik ben belast met alle IT-gerelateerde zaken, kortgezegd: IT-manager. Vanuit deze rol ben ik ook betrokken geweest bij de selectie van Milestones als pakket.
We waren voorheen een ‘Alure-kantoor’. Alure is een alles-in-één-pakket. In eerste instantie waren we ook op zoek naar een vervanger daarvoor. Toch hebben wij op aanraden van onze partner ‘Full-Finance’, ook AuditCase en Milestones als één partij uitgenodigd omdat deze pakketten goed integreren.
De beste oplossing heeft gewonnen
We hebben de keuze voor nieuwe software niet licht opgevat. Met een team van 10 man hebben de we de selectiecriteria opgesteld. De beste mocht winnen. Voor ons, met onze eisen en wensen, waren Milestones en AuditCase de winnaars. Daarbij was het voor ons belangrijk dat de oplossing een volwaardige cloudoplossing is.
In de keuze speelde voor ons tevens mee dat de interface er mooi en gebruiksvriendelijk uitzag. En die is gewoon een stuk beter dan we gewend waren. Dat het pakket goed ‘smoelt’ en een betere interface biedt, zorgde voor een snellere acceptatie.
Een uitleg van een minuut is voldoende
Hoe duidelijk en gebruiksvriendelijk het is, wordt bijvoorbeeld duidelijk wanneer je een collega uitlegt hoe een scherm werkt. Met een korte uitleg kan iedereen ermee werken. Ook de filmpjes die Fortes maakt voor de gebruikers, helpen ongetwijfeld hierbij.
De beste keuze
Achteraf blijkt dat kiezen voor een combinatie van pakketten, inclusief Milestones, de beste keuze is geweest. Daarbij gebruiken we overigens Exact Online als financieel pakket. Als geheel werkt het voor ons uitstekend.
Groeien
We merken overigens dat bij het werken met Milestones, we steeds beter inzien dat de standaard werkwijze van het pakket efficiëntie-voordelen biedt.
Bij het implementeren hebben wij in eerste instantie onze bestaande afspraken met klanten willen overnemen. De flexibiliteit van het pakket, en de bereidwilligheid van onze consultant Berry maakten dit ook mogelijk. Deze flexibiliteit is prettig, maar ook een valkuil. Achteraf bezien hadden we misschien beter met de basisinrichting kunnen beginnen.
Toekomst
We zijn van plan om ook functionaliteiten als planning en budgettering te gaan gebruiken. Door een fysieke verhuizing en nog een IT-migratie, naast alle dagelijkse beslommeringen zullen we dit in 2021 gaan bekijken.
Cijfer
Ik ben zoals gezegd zeer tevreden over Milestones, er is niets dat ik eraan zou willen toevoegen. Ik geef het dan ook een mooie 8,5 als rapportcijfer.
Dhr. Will van der Zande - De Beer Accountants & Belastingadviseurs
Over De Beer Accountants & Belastingadviseurs
De naam ‘De Beer’ staat al meer dan een halve eeuw garant voor kwaliteit en betrokkenheid op het gebied van accountancy. Dankzij de combinatie van een professionele dienstverlening en een hoge mate van betrokkenheid bij de cliënt is het kantoor sinds de oprichting in 1952 blijven groeien. Inmiddels telt het kantoor 85 medewerkers verdeeld over drie vestigingen. Ondanks de groei is De Beer Accountants & Belastingadviseurs er in geslaagd om de menselijke maat te blijven behouden.
- 23-02-2017