Data. De nieuwe sleutel tot succes

In de wereld van vandaag de dag zijn data de motor van groei en innovatie. Als accountantskantoor is het belangrijk om die data optimaal te benutten. In dit blog vertellen we waarom data zo belangrijk is en hoe het bijdraagt aan het succes van jouw accountantskantoor.

Inzicht in prestaties en efficiëntie

In een eerder blog schreef Eddy al hoe belangrijk het is om goed inzicht in je data te hebben. Daarmee krijg je grip op de prestaties en efficiëntie van je accountantskantoor. Door relevante gegevens te verzamelen en te analyseren, kun je beter begrijpen hoe je presteert, welke processen geoptimaliseerd kunnen worden en waar mogelijke knelpunten liggen. Het stelt je in staat om op feiten gebaseerde beslissingen te nemen, efficiëntie te verbeteren en kosten te besparen. Je kunt bijvoorbeeld ontdekken welke klanten het meest winstgevend zijn, welke diensten de hoogste opbrengst genereren en hoe je de productiviteit van je medewerkers kunt verhogen.

Betere klantenservice en goede samenwerking

Dankzij data kun je ook inzicht te krijgen in de behoeften en voorkeuren van je klanten. Door klantgegevens te analyseren, kun je gepersonaliseerde adviezen gaan aanbieden, waardoor je de klanttevredenheid vergroot en langdurige relaties opbouwt. Bovendien helpt data je beter samen te werken met je klanten. Met transparante rapportages en real-time inzichten kun je beter communiceren en gezamenlijk werken aan de groei en het succes van je klanten.

Innovatie en concurrentievoordeel

Data helpt je om trends te identificeren, nieuwe kansen te ontdekken en snel te reageren op veranderende marktomstandigheden. En hoe belangrijk die wendbaarheid is, hoeven we sinds de uitbraak van het coronavirus niemand meer uit te leggen. Door datagedreven beslissingen te nemen, kun je proactief handelen, nieuwe diensten aanbieden en je onderscheiden van andere accountantskantoren.

Altijd inzicht, op hoofdlijnen en details

Natuurlijk kun je al je data bijhouden in Excel, je zal de enige niet zijn. Maar voor écht inzicht kies je voor een centrale manier van vastleggen en bijhouden. Met Milestones kies je voor volledig inzicht, vanuit alle invalshoeken. Of je nu behoefte hebt aan een overzicht op hoofdlijnen of gedetailleerde informatie, Milestones biedt het allemaal. Dankzij de software kun je moeiteloos de productiviteit van je team bijhouden en indirecte uren identificeren. Bovendien houd je grip op je lopende projecten, inclusief bij- en afboekingen, zodat je altijd op de hoogte bent van de status. Met Milestones kun je het geplande budget vergelijken met de werkelijke prestaties, waardoor je afwijkingen kunt identificeren en tijdig kunt bijsturen. Daarnaast biedt de software inzicht in het gemiddelde uurtarief dat wordt doorbelast aan klanten, zodat je de financiële prestaties van je projecten kunt monitoren. Maar Milestones gaat verder dan alleen financiële aspecten. Het stelt je ook in staat om het ziekteverzuim van je medewerkers bij te houden en trends te identificeren. Je kunt zien hoeveel vakantie-uren je medewerkers hebben opgenomen, zodat je de bezetting optimaal kunt plannen. Wil je de productie verdelen naar verschillende productgroepen, zoals consultancy, projectmanagement en administratie? Met Milestones is dat mogelijk. En door rapportages en dashboards te genereren in Power BI, kun je nog dieper in je data duiken.

Meer weten?

Wil je altijd inzicht hebben en grip houden op je projecten? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag op weg.

Tags: Algemeen en accountancy
Gratis proberen  De beste oplossing voor het plannen, schrijven en factureren van uren.

Blijf op de hoogte

Volg Milestones

Niet overtuigd of niet het juiste moment? Wij publiceren regelmatig inspirerende blogs over efficiënter plannen, uren registreren en factureren. Laat je e-mailadres achter en je krijgt twee keer per maand een mailtje van ons!

Bezoekers vonden ons via

Branche-keuze

Momenteel ziet u content voor de branche
Accountancy

Qics is nu Fortes

Hoewel onze naam is veranderd, blijft onze toewijding aan het leveren van hoogwaardige software en diensten voor accountancy-, consultancy- en SaaS-providers onverminderd sterk.

Ontdek meer Fortes-oplossingen, ontworpen om uw organisatie te versterken:

Kies de juiste projecten
  • Strategisch Portfolio Management
  • Project Portfolio Management (PPM)
  • Enterprise Agile planning (SAFe)
  • Planning resourcecapaciteit
  • Enterprise dashboards en rapportage
  • Integraties met Jira, Azure DevOps en de belangrijkste ERP en HRM oplossingen
Voer projecten juist uit
  • Portfolio overzicht en fase model
  • Projectplanning en uitvoering met Microsoft 365 en AI
  • Resource management
  • Flexibel gebruik van (eigen) project modellen
  • Dynamische statusrapportage en documentsjablonen
  • Tijdregistratie en budgettering
Maak je projecten winstgevend (PSA)
  • Tijdregistratie voor klantprojecten
  • Handmatig en elektronische facturatie van uren en abonnementen
  • Projectplanning en rapportage
  • Klantcontractmanagement
  • Integraties met belangrijkste accounting softwarepakketten en Power BI